Trio kraških znamenitosti z novimi ugodnostmi za obiskovalce
Pred natanko štirimi leti, 12. maja 2016, smo trije turistični ponudniki s kraškega območja: Kobilarna Lipica, Park Škocjanske jame in Park vojaške zgodovine podpisali sporazum o sodelovanju. Cilji novega partnerstva so bili povečanje števila obiskovalcev, povezovanje turistične ponudbe v nove skupne produkte ter povečanje zadovoljstva obiskovalcev. Sodelovanje je bilo več kot uspešno – vsi trije ponudniki smo beležili nadpovprečno rast števila obiskovalcev, poenotili smo določene promocijske aktivnosti, skupaj nastopali na sejmih in turističnih borzah … Plod sodelovanja je tudi blagovna znamka TRIO KRAŠKIH ZNAMENITOSTI, pod katero obiskovalcem ponujamo ugodnosti, ki izhajajo iz našega sodelovanja.
Kriza, ki jo je povzročila pandemija koronavirusa, je močno prizadela slovenski turizem in ni zaobšla niti Lipice, Škocjanskih jam in Pivke. Izhodišča, na katerih je bil postavljen sporazum iz leta 2016, so nenadoma postala še bolj aktualna, potrebe po sodelovanju še večje, sinergijski učinki usklajenih promocijskih aktivnosti pa ne več stvar prestiža, ampak pogoj za preživetje. Dosedanje sodelovanje bomo zato ne samo nadaljevali, ampak tudi nadgradili. Eden od čisto konkretnih rezultatov sodelovanja, ki ga bodo obiskovalci najprej in najbolj konkretno občutili, je dvig popusta na ceno vstopnice, ki ga partnerji priznavamo obiskovalcem, ki pridejo na obisk z manj kot tri mesece staro vstopnico drugega partnerja, in sicer iz prvotnih 15 % na 25 % v letu 2020. S tem bi želeli povečati dostopnost znamenitosti oz. dediščine, ki jo upravljamo, in se dodatno približati domačemu gostu. Dodatne napore bomo vložili tudi v uveljavitev blagovne znamke TRIO KRAŠKIH ZNAMENITOSTI z željo, da bi se obiskovalci na območju zadržali čim dlje in da bi obisk območja postal dvo- in večdneven.
Ob današnji obletnici podpisa sporazuma smo v Parku vojaške zgodovine pripravili novinarsko konferenco, kjer smo predstavili dosedanje sodelovanje, predvsem pa načrte za nadgradnjo sodelovanja v prihodnje. Kot gostje so se novinarske konference udeležili župan Občine Pivka Robert Smrdelj, predstavnica Slovenske turistične organizacije Karmen Novarlič in predsednik Turistične zveze Slovenije Pavle Hevka. Vsi trije so poudarili, da je takšno sodelovanje primer dobre prakse v slovenskem prostoru in pomemben prispevek k reševanju turističnega gospodarstva.
Prav misel, da je sodelovanje med turističnimi akterji nujno za oživitev slovenskega turizma, je bilo tudi glavno sporočilo novinarske konference. Kakor tudi misel, da je morda slovenski turizem res na kolenih, nikakor pa ni mrtev. Kriza, kot vedno, odpira nove možnosti, ponuja nove priložnosti. In tako tudi ob koronavirusu upanje umira zadnje.