Hiša kulture v Pivki je osrednja galerija na področju sodobne vizualne umetnosti med Ljubljano in Koprom.
Zgodba Hiša kulture se začenja leta 1998, ko je skupina ustvarjalcev naselila prazne prostore v centru Pivke in jih uredila tako, da omogočajo širok spekter kulturnega delovanja. V njih se je začel odvijati program, ki je pokrival celotno polje sodobne urbane kulture, eno od žarišč delovanja pa je bila vseskozi galerija. Nova ekipa, ki je prevzela Hišo kulture leta 2013, je galerijski program postavila v ospredje, ga začela razvijati in nadgrajevati z različnimi podpornimi programi. Danes programi Hiše kulture predstavljajo sodobno vizualno umetnost, s poudarkom na nekonvencionalnih in progresivnih avtorskih pristopih. Pri oblikovanju programov so naša vodilna načela aktualnost, kritičnost, svoboda. V osrednjih galerijskih prostorih so od oktobra do maja na ogled razstave tekoče produkcije slovenskih vizualnih umetnic in umetnikov, od junija do septembra pa pregledne, tematske ali problemske skupinske razstave. V Erikovi sobi je vse leto na ogled stalna zbirka grafičnih del in umetniških publikacij.
Galerija je odprta v torek, sredo, četrtek od 10.00 do 14.00, v petek od 14.00 do 18.00 in v soboto od 9.00 do 13.00 v času trajanja razstav.
KONTAKT: Društvo Hiša kulture v Pivki, Snežniška cesta 2, 6257 Pivka [email protected] hisakulturepivka.com fb.com/galerijahisakulturepivka instagr.am/hisakulturepivka
__________________________________________________________
Vabimo vas na otvoritev razstave Boštjana Kavčiča z naslovom Impulz, ki bo v petek, 8. novembra 2024, ob 19. uri v galeriji Hiše kulture v Pivki.
Boštjan Kavčič: Impulz
8. – 29. november 2024
otvoritev: 8. november ob 19. uri
Kustosinja: Mojca Grmek
Boštjan Kavčič že od leta 2002 ustvarja zaokrožen kiparski opus z naslovom ORGanizmi, ki trenutno šteje 119 kosov. Opus nastaja kot odzraz njegovega specifičnega pogleda na svet, ki vidi univezum kot celoto, kjer je vse v dinamičnem ravnovesju in kjer vse entitete (lahko) sobivajo tako, da to ravnovesje ohranja.
Osnovni material, iz katerega so narejeni ORGanizmi, je kamen, ki ga včasih spremlja tudi les ali kovina. Umetnik je kamen izbral zato, ker vsebuje vso zgodovino življenja na zemlji in to življenje skuša skozi proces ustvarjanja osvoboditi. Postopek nastajanja posameznega ORGanizma v osnovi razume kot ‘odstiranje stoletij’ in kamen obdeluje tako dolgo, ‘dokler organizem ne zadiha’. Gre torej za osvobajanje energije, primarne življenjske sile, ki je ostala ujeta v njem. To dokazuje tudi pogled na ORGanizme kot celoto, ki pokaže, da v osnovi izhajajo le iz treh oblik, kroga, trikotnika in redkeje kvadrata, ki se razpnejo v volumen po principu krivulje, najraje spirale, včasih pa tudi sinusiode, parabole, cvetnega venca ali detelje. Volumen se vselej izoblikuje na tak način, da je naglašena os, bodisi tako, da se krivulja suka okrog lastne osi, bodisi z odprtino v središču volumna bodisi os nakazuje nek zunanji element. S principom krivulje in naglašeno osjo umetnik dinamizira volumen skulpture, občutje gibanja pa še dodatno poudarja z dodelavo v obliki zarez, ki potekajo iz skupnega izhodišča, navadno v osi skulpture, proti njenim robovom, navzven in navzdol. Skulptura je končana, ko umetnik začuti, da je skoznjo stekel energijski tok.
Vendar pa s tem proces ustvarjanja ORGanizma še ni zaključen, saj umetnika čaka še vmestitev skulpture v prostor. Kot sam pravi, gre pri tem procesu v osnovi za to, da skulpturo vmesti v prostor tako, kot da je že od nekdaj tam, da deluje kot ‘ORGan v telesu’. Pri tem upošteva tako elemente (galerijskega) prostora kot značilnosti lokalnega okolja, ki jih s skulpturo poveže v celoto po načelih naravnega sobivanja. Šele z vmestitvijo v prostor skulptura zaživi kot ORGanizem, ki povezuje in vzpostavlja ravnovesja, to pa obiskovalec začuti kot mir, skladnost in harmonijo, ki prevevajo prostor, kjer domuje.
Po več kot dveh desetletjih ustvarjanja je umetnik vzpostavil zaokrožen sistem ORGanizmov znotraj celotnega slovenskega prostora in širše. Na razstavi predstavlja celoten sistem s treh vidikov, ki se med seboj prepletajo in dopolnjujejo. Vsak od njih je v galeriji predstavljen v svojem prostoru – kot instalacija, ki vključuje abstraktno shemo v obliki risbe in skulpturo, ki to shemo simbolno ponazarja. V prvem prostoru umetnik predstavlja konceptualno zasnovo sistema (Misli), v drugem proces vzpostavitve sistema preko povezav (Besede) in v tretjem delovanje sistema v okolju, kjer se nahaja (Dejanja). Skulpturi, ki simbolično predstavljata Dejanja, sta nastali posebej za prostor, ki je geografsko gledano vmeščen med dve reki, Pivko na eni strani in Reko na drugi, in kjer bosta ob koncu razstave kot del umetnikovega sistema tudi ostali.
________________________________________________________________________
Boštjan Kavčič (1973) je leta 1997 diplomiral iz bančništva in financ na EPF v Mariboru. Naslednje leto je vpisal študij kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je leta 2003 diplomiral in štiri leta kasneje zaključil še podiplomski študij videa in novih medijev. Svoje delo je predstavil v več pomembnih galerijah v Sloveniji in tudi v tujini, zanj je prejel nekaj nagrad in priznanj. Je avtor več javnih skulptur v različnih mestih v Sloveniji in tujini. Živi in ustvarja v Rodinah v Beli krajini.