Prvo desetletje podmornice P-913 Zeta v Parku vojaške zgodovine (2011-2021)
Pred natanko desetimi leti, 17. aprila 2011 je v Park vojaške zgodovine prišla podmornica P-913 Zeta, ki po mnenju mnogih obiskovalcev še vedno predstavlja najzanimivejši eksponat v muzejski zbirki. Šlo je za donacijo Črne Gore, ki je podmornico podarila Sloveniji v znak dobrega sodelovanja med državama. Spektakularen prevoz podmornice, ki je potovala iz podmorniške baze v Tivtu najprej v pristanišče Bar, potem pa prek Jadrana v Bari in na tovornjaku vzdolž Italije vse do Slovenije, je brezplačno izvedlo podjetje CEM-TIR d.o.o., razkladanje v Pivki pa podjetje Dvig d.o.o.
Donacija podmornice je bila v veliki meri plod večletnih prizadevanj nekdanjih podmorničarjev, ki se v Sloveniji združujejo v društvu Podmorničar. Ob tem velja posebej izpostaviti vlogo nekdanjega kontraadmirala Marjana Pogačnika in kapitana bojne ladje Vojka Gorupa.
Devetnajst metrov dolga in 76 ton težka podmornica P-913 Zeta spada med t. i. žepne oziroma diverzantske podmornice razreda Una. V osemdesetih letih so v vojni mornarici SFRJ prišli do zaključka, da večje podmornice niso primerne za izvajanje vrste nalog v Jadranskem morju zaradi njegovih specifičnih značilnosti, obenem pa so iskali bolj ekonomičen način povečanja podmorniške flote. Do leta 1989 je bilo v Splitu izdelanih šest žepnih podmornic, ki so jih poimenovali po rekah iz vsake republike SFRJ. Podmornica v Parku nosi ime po črnogorski reki Zeti, ob splovitvi pa je bila njena botra črnogorska občina Nikšić.
Osnovno posadko podmornice so sestavljali štirje člani, prevažala pa je lahko tudi do šest diverzantov. Podmornica P-913 Zeta predstavlja izjemen primer vojaške tehnične dediščine, pri njenem razvoju pa so v precejšnjem deležu sodelovali tudi slovenski strokovnjaki in slovenska industrija. Poleg tehničnega spomenika pa podmornica Zeta predstavlja tudi spomenik generacijam slovenskih podmorničarjev, ki so bili v jugoslovanski vojni mornarici nadpovprečno zastopani.