Prvi slovenski brezpilotni letalnik našel pot v muzej
Park vojaške zgodovine se je pred dnevi razveselil pomembne donacije – podjetje C-Astral je Parku namreč podarilo brezpilotni letalnik Belin. Letalnik je muzeju predal direktor podjetja Goran Gačnik.
Brezpilotni Belin, izdelek C-Astrala iz Ajdovščine, ki je bil izbran na mednarodnem razpisu Ministrstva za obrambo Republike Slovenije, je Slovenska vojska v operativno uporabo uvedla leta 2015. Brezpilotni Belini so namenjeni podpori enotam vojske, predvsem motorizirani bataljonski bojni skupini, ki zagotavljajo izvidniške podatke. Brezpilotni letalni sistem Belin (BLS) je namenjen nalogam izvidništva, opazovanja in nadzora iz zraka. Omogoča pridobivanje slikovnih podatkov z vgrajeno video kamero ali fotoaparatom, ti podatki pa služijo obveščevalni podpori poveljnikom na taktičnem nivoju.
S to zmogljivostjo je Slovenska vojska dobila izredno zanesljiv sistem nadzora nevarnih območij hkrati pa tudi opremo, ki je lahko v pomoč Civilni zaščiti v primeru naravnih nesreč.
C-Astral Aerospace je inovativno podjetje s sedežem v Ajdovščini, ki že od ustanovitve leta 2007 razvija napredne brezpilotne sisteme. S svojo inovativnostjo in tehnološko dovršenostjo je podjetje postalo globalno prepoznavno po razvoju majhnih brezpilotnih letalskih sistemov (UAS) s fiksnim krilom.
Eden ključnih dosežkov C-Astral je razvoj letalnikov z značilnim dizajnom “blended wing body” (BWB), pri čemer gre za zlito krilo, ki nima klasične oblike letala s trupom, ampak predstavlja leteče krilo z le dvema kontrolnima površinama. Ta edinstvena zasnova prinaša večjo aerodinamično učinkovitost in vzdržljivost, kar je ekipi v letošnjem letu prineslo prestižno oblikovalsko nagrado Red Dot – Best of the Best, ki velja za “oskarja” v oblikovanju.
C-Astralovi brezpilotni sistemi letijo na vseh celinah, vključno z najbolj zahtevnimi in ekstremnimi pogoji, kot so visoke nadmorske višine, puščave, gorovja ter na Arktiki in Antarktiki. Takšna prilagodljivost in robustnost dokazujeta vrhunsko kakovost in zmogljivost njihovih letalnikov, ki se uporabljajo v širokem spektru aplikacij, poleg vojaških tudi za geodetskego kartiranje in okoljskih meritev.
V Parku vojaške zgodovine so izrazili veliko zadovoljstvo ob pridobitvi tako pomembnega muzejskega eksponata. Gre namreč za pionirski izdelek slovenske obrambne industrije, ki je rezultat visoke ravni znanja in tudi inovativnosti ekipe C-Astrala, ki je bila in je še vedno korak pred konkurenco tako v Sloveniji kot v svetu. V Parku so se zavezali, da bodo letalnik čim prej postavili na ogled svojim obiskovalcem, saj gre za pomemben kamenček v mozaiku nacionalne vojaške zgodovine.
BELIN – osnovni podatki
Pogon: elektro motor
Največja hitrost: 30 m/s
Dolet: 40 km
Maksimalna višina leta: 5.000 m
Dolžina: 960 mm
Razpon kril: 2.300 mm
Posadka: /
Največja dovoljena teža: 4,5 kg
Tovor: dnevna/IR video kamera