Fotografska razstava »Dvorec Ravne – ujeti trenutki«
Avtor fotografske razstave o dvorcu Ravne Anton Bukovnik se je s čarom lovljenja in ujetja trenutkov srečal že v otroških letih. Kot veliko drugih, ki so takrat začeli svojo fotografsko pot, je začel ustvarjati z »robustno« vzhodnonemško tehniko – fotoaparatom svojega očeta in filmsko emulzijo. V zgodnjih študentskih letih se je pridružil skupini Fotogrupa ŠOLT, v kateri je ustvarjal ob boku mnogih danes priznanih slovenskih fotografov in se od njih tudi učil. Prek omenjene skupine je sodeloval na približno stotih skupinskih razstavah po vsem svetu, največ v nekdanji Jugoslaviji, ter prejel tudi nekaj mednarodnih in domačih priznanj.
Prodor pikslov v svet fotografije in vse dobrobiti digitalne tehnike sta tudi avtorja sprva navduševala, a se je kasneje izkazalo, da je bila to slepa ulica za njegovo ustvarjanje. Po večletni ustvarjalni krizi se je odvrnil od digitalne tehnike ter se vrnil k »filmu in kemiji«.
Anton Bukovnik svoje delo koncipira kot medsebojno ločene zaporedne projekte. Med njimi mora preteči nekaj časa, da izzvenijo prejšnji koncepti, razmišljanja, pristopi, tehnike – naslednji projekt mora biti čim manj kontaminiran s prejšnjimi. V svojem najdaljšem projektu, poimenovanem »Minevanje časa«, ki se je odvijal med letoma 2015 in 2020, je svojo energijo in ustvarjalnost posvetil slovenskim gradovom, graščinam, dvorcem in utrdbam, pri čemer je obiskal kar 315 enot kulturne dediščine, med njimi tudi dvorec Ravne. Tehnična posebnost projekta je bila uporaba analogne tehnike, in sicer infrardečega črno-belega filma, kar je dodalo fotografijam posebno dimenzijo.
Navdih za omenjen projekt je našel na fotografiji angleškega fotografa sira Simona Marsdna, ki je svoje izrazno življenje posvetil gradovom in graščinam Združenega kraljestva in deloma Francije. Njegova fotografija je daleč od tehnične perfekcije, ki jo omogoča digitalna fotografija, vendar je prav do zadnjega srebrnega zrna prežeta z mistiko, mrakobo in neubesedeno, a povedno tesnobo. Tudi fotografije Antona Bukovnika skozi to tehnično »ne-perfekcijo«, vsaj kar se današnjih standardov tiče, kliče minule čase v bolj temačnih tonih. V svoj fotografski izraz skuša avtor prenesti energetsko vez med preteklostjo in sedanjostjo.
Več o avtorju na: www.antonbukovnik.com
Fotografska razstava Antona Bukovnika je bila pripravljena v okviru čezmejnega strateškega projekta Interreg Italia-Slovenija MerlinCV, kot dopolnilna aktivnost ob izdaji zbornika strokovnih prispevkov, poimenovanega »Dvorec Ravne – med zgodovino in digitalnim«.